/Sonnys skitdag

Ja för alla som inte vet så heter jag sonny... och jag är verkligen skit lycklig (Y)
Jag har fått äran att blogga på saras blogg?
Jag är en normal ful pojke i mina absolut mest lyckligaste åren.
jag går på johnbajser år 3 och har försökt tagit livet av mig 5 gånger pågrund av detta.
jag har litet huvud och därför kan jag inte tänka som andra lyckliga barn.
just nu sitter jag på fuckbauer och har en trevlig dag tillsammans med mina fjortispolare Olivia och sara (Y) fick just ett skit tåg med lucia töntar av skolan personal som sjunger bättre än mig iallafall och dem sög... käkade en lussebulle så jag ska gå och kräkas snart tänkte jag <3
OLIVIA:

Ursprungslandet antas vara Indien, där OLIVIA  odlats sen 5 000 à 4 000 år sedan. 1 000 år senare hade OLIVIA kommit till Egypten. Visserlige har man inte gjort några arkeologiska fynd i Egypten, som direkt pekar på OLIVIA, men av ett bibelavsnitt avseende det av Moses anförda uttåget ur Egypten framgår att palestinerna kände till OLIVIA från Egypten. Man räkna med att palestinerna medförde OLIVA till vandringsmålet Kanaans land, som motsvarar dagens Palestina.[1] Från Palestina har sedan OLIVIA spritt sig över världen.

SARA:

SARA (SARaNUM lycopersicum) är en potatisväxt som bär ätlig frukt (ofta kategoriserad som landsten), som härstammar från Peru,Sydamerika och som nyttjades av Inkafolket. Själva personen SARA LANDSTEN kommer från nahuatls tómatl, och det finns belägg för att  ha odlat läppstift i Mexiko sedan år 700 f.kr. Till Norden kom SARA på 1600-talet men det var först mot slutet av 1700-talet som hon blev allmänt "känd". På1700- och 1800-talen trodde många i Europa att SARA var giftig, antagligen för att den tillhör Solanaceae som till exempel tobak ochpotatis. Man trodde också att SARA var ett afrodisiakum och hon kallades så  därför att hon odlade affro på huvudet det vill säga kärleksäpple.

Det största affrot hon fick  finns beskriven, har odlats av Gordon Graham 1987 i Edmond, Oklahoma, enligt Guinness Rekordbok, men SARAsorten "furst Borghese" är kanske den konstigaste i form och liknar en citron.


ha en fortsatt lycklig jävla dag alla mina fans där ute /SONNY


Kommentarer
Postat av: cornelia

skulle vara kul om du delade din åsikt i min fråga på min blogg, kolla gärna in och skriv vad du tycker! :)



http://krazzy.blogg.se/2011/december/vad-tycker-ni-en-blogg-ska-innehalla.html#comment

2011-12-13 @ 22:06:32
URL: http://krazzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0